mihülyeség, minemaz

Ide nekünk az oroszlánt is (első rész)

2014. június 14. 13:55 - Pataky Úr

Elmélkedések a hatalom természetéről

Látom sokan csak odáig jutottak el az RTL-re szabott médiadóval kapcsolatban, hogy „megérdemlik a népbutítók, majd nem adnak annyi szemetet, és kevesebb lesz a reklám is”.

Hadd mondjak erről pár szót:

Egyrészt egy adót nem lehet megérdemelni.

Az adó pénzügyi, határesetben versenyfelügyeleti eszköz, nem fegyelmezési.

Kártékony tartalmak szankcionálásra van nekünk médiahatóságunk, ami felügyeleti bírságot szabhat ki.
Esetit, egyösszegűt. Nem árbevételhez kötődőt és százalékost. Felőlem bírságolják meg az RTL-t minden leadott rész barátokköztért, vv-ért és éjjelnappalbudapestért, ezzel egyet is értenék.
De itt még véletlenül sem erről van szó. Különösen bájos, hogy egy utolsó pillanatos módosítással a (kormányközeli) TV2 fizetendő médiaadóját lefelezték, mert szegények veszteségesek. Tehát ha valaki ügyesen költségel és csalja el a normál nyereségadót, annak már nem is annyira kártékony a műsora.
A bevételhez kötött adó magyarázata éppen az volt, hogy így ki lehet szűrni az ilyen jellegű trükközést. Mintha kilógna egy lóláb uraim, nem?


Másrészt ettől nem lesz kevesebb a szemét.

A szemétnek az a lényege, hogy olcsón lehet előállítani és imádja az istenadta nép. Abból lesz kevesebb, amit drágább előállítani és kevesebben nézik.
Élő közvetítések, rétegműsorok. Újabb öngól.


Harmadrészt itt a reklám kérdése.

A hirdető általában arra kíváncsi, hány embert ér el a reklámja a célcsoportjából, fejenként mekkora költséggel. Mivel a költségek nőnek, az elérés nem, a profitorientált reklámból valóban kevesebb lesz, legalábbis azon médiumoknál, ahol érezhető a médiaadó költségnövelő hatása.

Egy olyan reklámozó van, akit egyáltalán nem érdekel az ilyen jellegű költség-haszon elemzés, ez pedig az állam. Az állam ott és annyiért hirdet, ahol és amennyiért a hatalomközeli gazdasági holdudvar megkívánja.
Pontosan le lehet követni a TV2 eladását követő átcsoportosítást az állami hirdetésekben az RTL felől a TV2 felé.

Jónapot.

Egyébként tudjátok, melyik volt Magyarországon a valaha volt legdrágább reklámkampány?
McDonald’s?
Danone?
Coca-Cola?
Nem nyert: a Nemzeti Bank NHP programjának 6 milliárd forintos kampánya. Annyit költenek rá, amennyi ebből a médiaadóból összesen be fog folyni.
Ha a reklám rossz dolog, miért az állam a legnagyobb reklámozó?

Volt még egy olyan érv, hogy semmi más nincs a háttérben, mint a pénzügyi szükség.

Minden fillérre szüksége van a költségvetésnek, így ezért a 8 milliárdért is le kell hajolni.

Kedves Kósa Lajos (ma reggel ő mondta ezt a tévében), ha ez igaz, akkor miért kell 78 milliárdot (a beszedendő összeg tízszeresét!) költeni évente a köztévére? Vagy hasonló nagyságrendet stadionra? 150 milliárdot a Városliget beépítésére múzeumokkal? Ha baj van, akkor talán takarékoskodjunk! (persze közben megy a hozsanna, hogy száguld a növekedésünk és az EU legjobban fejlődő országa vagyunk).

Öntsünk tiszta vizet a pohárba: ez az adó nem szól másról, mint az utolsó nem Fideszhez köthető, országos és ingyenes elérésű médium megszerzéséről, vagy ha az nem megy, a megszüntetéséről.

A Fideszé az egyetlen országosan fogható kereskedelmi rádióadó, a köztévé, a közrádió, az ingyenes országos napilap (Metropol), a helyi ingyenes (önkormányzati) újságok.
Csak az RTL nem.
Miért fontos ez?

A megfejtés a hatalom. 

(Folyt  köv.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr586300862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása